zondag 2 september 2007

OOGST!

Nu we een tuin hebben kan ik niet wachten tot ik straks mijn kruiden zó uit eigen tuin kan knippen.
We hebben van J&R al een prachtige paprikaplant gekregen waar we vandaag voor het eerst van gegeten hebben: groente uit eigen tuin!

Verder staan er kleine aardbeitjes door de hele tuin, maar ik denk dat die niet eetbaar zijn?
En van L&S kregen we een mooie lavendelplant. Ik heb wel eens een hapje van een lavendel-toetje gegeten, maar vond dat geen succes. Voor wie het eens wil proberen: http://home.tiscali.nl/amcsnijders/dessert/lavendelparfait.html


En dan staat er ook nog een enorme walnotenboom in de tuin waar we vandaag de eerste walnoten van in de tuin vonden!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

dat zijn bosaardbeitjes. leuk he? hebben wij ook vrij veel in de tuin. helaas zijn ze inderdaad niet eetbaar, maar dat zal jullie kindje straks nog wel even uitproberen...
groeten uit Adorp

Anoniem zei

Gelukkig kun je de walnoten wel eten en ik heb een geweldig recept voor walnotentaart gekregen van Birgit. Dave.